Co leczymy?

• bóle kończyn promieniujące
  • cierpnięcia, mrowienia

DYSKOPATIA

To ogólne pojęcie choroby krążka międzykręgowego, czyli tzw. dysku – potocznie nazywana jako wypuklina lub przepuklina jądra miażdżystego. Polega na uwypuklaniu się ów jądra, które może powodować ucisk korzeni rdzeniowych, rdzenia kręgowego lub innych struktur kanału kręgowego.

Jest to choroba cywilizacyjna, spowodowana jest najczęściej niewłaściwymi nawykami ruchowymi lub też urazem.

Do poprawnej diagnozy potrzebny jest szeroki wywiad z pacjentem i testy funkcjonalne. Leczymy skuteczną metodą McKenziego oraz stosujemy inne techniki terapii manualnej oraz indywidualny zestaw ćwiczeń. W stanach ostrych z powodzeniem wykorzystujemy zabiegi fizykalne.

RWY KULSZOWE I BARKOWE

To zespoły objawów wynikających z kompresji korzeni nerwowych, objawiające się silnym, ostrym i przeszywającym bólem rozpoczynającym się w okolicy kręgosłupa i promieniującym wzdłuż do kończyny. Nie leczone mogą dawać nieodwracalne skutki, np: osłabienie siły mięśniowej, deficyty czucia.

Najczęstszą przyczyną jest dyskopatia, ale zdarza się również ucisk mechaniczny na przebiegu nerwu (np. zespół mięśnia gruszkowatego przy rwie kulszowej lub zespół pierwszego żebra dla rwy ramiennej).

Głównym założeniem leczenia jest odbarczenie danego nerwu. Stosujemy zazwyczaj terapię manualną z elementami masażu, neuromobilizacje oraz zabiegi fizykalne.

NEUROPATIE OBWODOWE:

Pokrótce oznaczają uszkodzenie nerwów obwodowych.

Przyczynami mogą być czynniki mechaniczne (uraz, ucisk), zakażenia (wirusowe lub bakteryjne), cukrzyca i zatrucia (leki, alkohol, środki chemiczne).

Najczęstszymi objawami towarzyszącymi mogą być: piekący, przeszywający ból, zaburzenia czucia (nasilone lub osłabione odbierania bodźców, temperatury, położenia, dotyku), osłabienie mięśniowe lub odruchów ścięgnistych.

Leczymy poprzez terapię manualną, neuromobilizacje, elementy masażu i fizykoterapię.

CIERPNIĘCIA I DRĘTWIENIA

Z medycznego punktu widzenia to parestezje, czyli czucie opaczneCzęsto przyczyną może być ucisk danego nerwu obwodowego przez co odczucia pacjenta są zaburzone (dyskopatia, rwy, neuropatie). Jednak mogą być też objawem uszkodzenia centralnego układu nerwowego. W tym przypadku konieczna jest dokładna diagnostyka i dalsze leczenie pod okiem specjalisty.