Zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka to zaburzenie pojawiające się w wyniku długotrwałego ucisku i niedokrwienia nerwu pośrodkowego w okolicy nadgarstka. Objawia się mrowieniem i drętwieniem palców dłoni, a także osłabieniem ich siły.

Charakterystyczne, że dolegliwości często nasilają się w nocy. Fizjoterapia bywa bardzo skutecznym sposobem leczenia, szczególnie w mniej zaawansowanych przypadkach. Stosuje się indywidualnie dobrane ćwiczenia, mobilizacje tkanek miękkich, mobilizacje kości nadgarstka, a wspomagająco również ultradźwięki czy prądy TENS.

ZŁAMANIA

Złamania w obrębie nadgarstka są bardzo częste. Dla przykładu szacuje się, że złamanie dalszego końca kości promieniowej stanowi około 10% - 25% wszystkich przypadków złamań kości.

Do jednych z najczęstszych problemów w  obrębie nadgarstka należy również złamanie kości łódeczkowatej. W obu przypadkach rehabilitacja bywa nieodzowna.

Stosownie dobrane ćwiczenia, mobilizacje tkanek miękkich i stawów pomagają uniknąć trudnych powikłań oraz przyspieszają powrót do pełni sprawności.

Zmiany zwyrodnieniowe

Zmiany zwyrodnieniowe są normalnym efektem codziennych obciążeń, którym poddajemy nasze ciało. Z czasem dotykają wszystkich ludzi. Problem pojawia się wówczas, gdy zwyrodnieniom zaczynają towarzyszyć dolegliwości bólowe lub ograniczenia ruchomości stawów, a w konsekwencji niemożliwe staje się normalne funkcjonowanie.

Sposobów leczenia jest wiele. Badania potwierdzają bardzo istotną rolę ćwiczeń, które stanowią podstawę procesu rehabilitacji.Oprócz wzmocnienia mięśni, czy poprawy ruchomości, pomagają one kontrolować ból. Dodatkowo stosuje się rozmaite formy fizykoterapii. Skuteczne bywają między innymi zabiegi krioterapeutyczne czy ciepłolecznicze.